2020-05-25 12:18Pressmeddelande

Skogssällskapets hållbarhetsredovisning 2019

Väg. Foto: Mostphotos

Skogssällskapets hållbarhetsredovisning för 2019 är nu färdig, och finns att läsa i sin helhet på Skogssällskapets webbplats. Karin Fällman, Skogssällskapets hållbarhetschef, säger att målet har varit att göra den enkel att ta till sig.

– Hållbarhetsbegreppet är helt centralt i hela vår verksamhet, eftersom Skogssällskapet ägs av en allmännyttig stiftelse vars mål är en hållbar utveckling av skog och mark. Vår avkastning delar vi varje år ut till forskning och med hållbarhetsredovisningen vill vi visa på det positiva vi bidrar med i skogen och samhället, men också vilka utmaningar vi står inför och hur vi jobbar aktivt med dem, berättar hon.

Hållbarhetsredovisningar, liksom årsredovisningar, riskerar att bli en skrivbordsprodukt, säger Karin Fällman. Därför har extra vikt lagts vid att göra årets hållbarhetsredovisning lättillgänglig.

– Vi hoppas att hållbarhetsredovisningen ska kännas intressant och relevant för alla våra kunder men också för andra skogsägare som är nyfikna på oss. Vi vill ju att den ska bli läst och använd, säger Karin Fällman.

Skogssällskapets hållbarhetsredovisning hittar du här

Hållbarhetschef